Wednesday 9 November 2011

:: aku dan volleyball ::

volleyball...
dgr ja volleyball, tros berkobar-kobar... x taw la knp.. ada apa la ngn volleyball ni?
smpai sangup sakit2,sangup ponteng class, sangup gadoh ngn peneman setia en. fami, sangup training dhari cuti, dan mcm2 lg la... smuanya sbb volleyball..

bermula dr standard 4.. dh pandai angkat bola skit2..standard 5.. dh bleh serve dgn elok..
standard 6 ...dh hebat org kata.. perfect kata cikgu...
main smpai peringkat negeri.. kalah ngn budak-budak skolah cina...xpe.. experience kata cikgu.. balik dr tournament naahhh trial upsr... xpe kata guru class.. xde c n d... mak jeling je... main je.. semuanye nk main..volleyball, netball, hoki, olahraga kalo bleh bola sepak pon nk main..nasib xde game tuk girlz ja time 2.. taksubnya ngn sukan.. alhamdulillah result upsr x trok mna...  tu la kami ;syazana, tikah, nurul,wahida,wani,zai,ekah n zalina..sibok dlm semua benda..alhamdulillah, skrg ada km smua dh dialam kerjaya.. de yg dh jd engineer,cikgu,bankers,ustazah n aku bru nk grad..hehheheh

beralih ke skolah menengah, dpt plak offer skolah sukan..  skolah tu byk bdk2 hebat...volleyball team kt skolah tu x strong mna.. tp aku join gk... even yg join tu byk senior..aku dgn muka tebalnye g je masok serve bola ngn dorg... lama2 kami jd rapat.. tp skolah juz antar tournement yg kecik2 je... tp ok la... aku pon xde la bosan sgt ptg2 tnpa de xtvt... so xde la kaco ms blaja pon.. sbb tu result cm consistents smpai spm...

mnganjak ke alam university.. mula sem dgn kebosan yg x taw nk ckp..teramat la bosan.. smpai dkt2 nk abes sem.. aku dgr de karnival sukan inter college.. aku x budget pon nk join... tp teringin gk nk join...mula la soklan ni timbul..."da ka geng kt cni..smua cm lembut ja" mcm2 lg aku pk...smpai la wujudnya geng doremon.. aku, irr, zafi, elle,wawa,anna..km main xde reserve sbb xde org reti main...hahaha dasat kn..finally km geng foundation ni msok final lwn ngn senior.. senior ni team university...rmai gle penyokong km.. km xda jersey cm dorg..km juz pkai t-shirt orientasi je...dsbbkan dorg senior..km yg junior ni bg la dorg menang..


:: bermulanya angau aku kt cni ngn volleyball ::



dan aku,zafi,elle n farah dpt join university team.. dgn blurnye training ngn senior...kecut gk.. tp dorg cool lyn kteorg.. our first game kt kuantan ni ksipts semalaysia ... uniten champion for this karnival...semua game kteorg champion... best gle beb...
p/s: time ni kaki aku ok lg ...



:: finally we are the champion ::
ble dh abes game ni.. g masum plak kt penang... training siang mlm pg ptg..dh la time 2 cuti sem.. fiirst day training.. jeng jeng jeng... time lompat nk spike...nahhhhhhhh jatuh tgolek... dh  rs ade kaki.. ambik ! puas hati... tulang lutut n paha dh x bertemu... pe lagi... hospital muadzam lokasi berikutnya... de lagi...tisu kt siku n peka ni terkoyak...mmg terbaik..package... sakit...ALLAH sj yg taw..pastu paki tongkat la... so game masum kt penang tu aku juz reserve je la... mmg xmain pon.. sbb tu smua gmbr aku..duduk je..tgk ni haaa...

:: sy special kes ::
:: berdiri dgn tegaknya ::



Lpas game ni de lagi game lain..aku join gk... lps dh gantung kaki beberapa minggu... aku join blik game... ni haa koleksi geng2 volleyball aku..










:: ni last game kt uniten ::


last game kt uniten ..game ni penuh ngnn kontroversi...hangaaaaaat....
huhuhuhuhuhu...


demikian la kisah aku dan volleyball...

p/s: pass ni cite aku time internship plak.. nk updated mlm ni..tp nk kutip gmbr dlu..wait 4 the next entry...

No comments:

Post a Comment